Незважаючи на відносно велику вантажопідйомність, легковий автомобіль не дуже пристосований до перевезення великих вантажів. Максимальна вага, яку він може взяти, це 450 кг з урахуванням водія та пасажирів. Якщо в салоні вже сидять троє людей, то на поклажу залишається лише 210 кг. А це максимум чотири-п'ять мішків із дарами природи. Тому краще перевозити врожай лише з одним помічником, без обтяження у вигляді пасажирів. У цьому випадку на борт можна прийняти ще 80 кг або два додаткові мішки.

При перевезенні вантажів необхідно враховувати розважування по осях та висоту розташування центру мас. Якщо всі мішки укласти один на одного у багажному відділенні, то задня вісь виявиться перевантаженою. Занадто велика вага стисне задню підвіску, амортизатори виберуть вільний хід і при проїзді нерівностей відчуватимуться сильні удари об відбійники.

Розташування центру мас

Але найгірше, що автомобіль, що присів назад, втрачає в керованості. Вага вантажу в багажнику створює альтернативний полюс маси, що входить у конфлікт із центром мас автомобіля. І тут автомобіль починає поводитися, як нестабільна інерційна система.

При проходженні поворотів, коли розвиваються сили бічної інерції, передні колеса втрачають завантаження і на високій швидкості може розвиватися занесення корми.

Тому вантаж найкраще розташовувати всередині бази, у просторі кабіни між двома колісними осями. Тобто частину мішків треба закинути на пасажирський задній диван, поставити на підлогу і ще накласти якийсь скарб зверху. Тим самим центр мас вантажу співпадатиме з центром мас автомобіля, що збереже стабільність транспортного засобу на траєкторії руху.

Популярні новини зараз

Лимон для схуднення не вранці, а перед сном: як правильно вживати, щоб кілограми танули

Володимир Зеленський відреагував на заяви російського диктатора: "Путін бреше, ми не вперше..."

Грошей потребувати не будете: знаки Зодіаку, яких Зелена Змі в 2025 році обдарує багатством

Ну хоча б тут ціни радують: у супермаркетах подешевшав цукор, але борошно взяло курс на здорожчання

Показати ще

Багажник на даху

Не можна сильно навантажувати багажник на даху. Через високе розташування вантажу можуть розвиватися крени, що ускладнюють керованість. Якщо маса вантажу на даху буде понад 100 кг, то значний ризик розвитку зносу. Через велике крен переднє внутрішнє колесо може розвантажуватися і прослизати, змушуючи машину зміщуватися до краю дороги. А тут уже виникає ризик потрапити до ДТП.

Загалом ідеальним вважається розміщення великого вантажу не в багажнику, а в салоні машини. Якщо спинка задніх сидінь опускається, можна сформувати єдине вантажний простір з багажного відділення і пасажирської кабіни. В цьому випадку вантаж треба зрушувати ближче до центру машини.

Загалом при стандартній вазі кожного мішка в 40 кг у легковому автомобілі можна перевозити 7-8 мішків. Якщо завантажити більше, то занадто висока маса може негативно позначитися на амортизаторах, гумово-металевих шарнірах, на опорах кульових. А деталі підвіски краще поберегти. Зробити дві ходки на дачу і назад коштує дешевше, ніж міняти пробиті стійки.

Читайте також:

Хитрість, про яку знають не все: що зробити, щоб картопля не проростала восени та взимку

Краще купіть відразу два мішки та поставте їх на балкон: в Україні можуть різко злетіти ціни на картоплю

Так робили наші дідусі: ось як треба робити, щоб картопля не гнила у льоху