В Україні багато водіїв не уявляють ранкової поїздки без того, щоб хвилин 5–10 прогріти двигун. А тим часом у Європі ця звичка вже стала… незаконною.

Так, у багатьох країнах залишати авто з працюючим двигуном на стоянці навіть кілька хвилин суворо заборонено.

Салон авто, кадр з відео

Особливо суворі правила у Скандинавії. У Швеції, Норвегії та Фінляндії мотор не може працювати без руху довше ніж дві хвилини. У Польщі заборонено залишати авто із заведеною силовою установкою без нагляду, а в деяких державах закон прямо каже: "стоянка з працюючим двигуном заборонена".

Здавалося б, дрібниця, але за цими правилами стоїть велика логіка. Європа прагне зменшити викиди шкідливих речовин у повітря. Адже двигун на холостому ходу не гріє дорогу — він гріє атмосферу, особливо в густонаселених містах.

Щоб не шкодити автомобілю та не порушувати закон, європейські водії знайшли безпечні альтернативи: передпускові обігрівачі, що нагрівають салон і охолоджувальну рідину без запуску двигуна, спеціальні розетки з таймерами на парковках та опалювані гаражі, де машина вже "готова до дороги".

Популярні новини зараз

Nissan воскресив легенду: новий Xterra готується кинути виклик Ford Bronco

12 років навчання і без старших класів: освітня реформа, яка може змінити майбутнє або зруйнувати його

Ви викидаєте золото: навіщо насправді потрібне лушпиння цибулі і як воно перетворюється на супердобрива

Путін, Трамп, Сі Цзіньпін: список лідерів, яких відома науковиця "відправила" б з планети, останні слова

Показати ще

Авто на СТО. Фото: YouTube

В Україні поки що таких заборон немає. Але експерти прогнозують: з адаптацією екостандартів до вимог Євросоюзу і з ростом забруднення повітря питання може стати дуже актуальним. І ті водії, хто звик годинами прогрівати мотор на місці, можуть опинитися поза законом.

Читайте також:

Як убити автомат за рік: 7 звичок, через які ваша коробка передач просить милості.

Що не показує одометр вашого гібриду: дорогий секрет автовиробників.