Українські автозаправки знову потрапили під приціл перевірки — і результати виявилися гіршими, ніж очікували навіть скептики.

Експерти Інституту споживчих експертиз провели масштабне дослідження, аби з’ясувати, чи справді українцям доливають обіцяні літри бензину А-95. І виявилось: половина перевірених мереж стабільно недоливає пальне.

АЗС

Як тебе обманюють, коли ти стоїш біля колонки

Недолив — це найпростіший і найприбутковіший спосіб "підзаробити" для недобросовісних власників АЗС. Схеми — старі, але працюють як годинник. Одні просто калібрують колонки із «законною" похибкою до 0,5%, інші ставлять спеціальні "жучки", які коригують показники наливу. Усе виглядає чесно — цифри на табло збігаються з чеком, а насправді в бак потрапляє менше пального.

Деякі з цих пристроїв можна навіть вмикати та вимикати через звичайний смартфон, тож знайти фальсифікацію майже нереально. Для власників — золота жила: одна така колонка може приносити до мільйона гривень на рік.

Бензин, що розширюється

Інший "сіро-законний" трюк — нагрівання бензовозів. Пальне відвантажують у кілограмах, а приймають у літрах. Тож водії чекають, поки цистерна постоїть на сонці й пальне розшириться. Результат — при зливі кількість літрів збільшується, а «зайві» залишаються у бензовозі.
Далі ці втрати компенсують уже на АЗС — недоливом клієнтам. Начебто «дрібниця», але для кожного водія це втрата від кількох гривень до десятків за одну заправку.

Популярні новини зараз

Суперскладний опалювальний сезон: масові відключення світла, тепла та блекаут – влада б'є на сполох

Як не купити колишнє таксі: хитрощі продавців авто, про які вам не скажуть

Після часнику: 7 культур, які повернуть ґрунту життя та подарують другий урожай

Куриш у невідповідному місці? Штраф до 10 000 грн чатує на тебе: де в Україні заборонено курити

Показати ще

АЗС, заправка, бензин, зображення із соцмереж

Перевірка, що не залишила шансів на виправдання

Експерти взяли контрольні зразки бензину А-95 на різних заправках: від преміум-мереж (AMIC, ОККО, KLO, PARALLEL) до дискаунтерів (AVANTAGE 7, MARSHALL, BVS, БРСМ-НАФТА, OVIS, EURO 5) і навіть на одиночних АЗС без бренду.

Зразки відправили до лабораторії, де виміряли об’єм, густину й температуру. І ось цифри, які змушують задуматися: у 9 із 16 перевірених мереж зафіксовано недолив, а в окремих випадках — перевищення норми у десять разів!

Хто чесний, а хто "зливає" довіру

У «зеленій» зоні — ті, хто дотримується правил або навіть трохи переливає. Серед них — AMIC, PARALLEL, KLO, AVANTAGE 7, ОККО та MARSHALL. Тут похибка — у межах дозволеного 0,5%.

А ось у «червоному» списку — BVS, БРСМ-НАФТА, OVIS (Харків), EURO 5 (Запоріжжя) та низка дрібних заправок на кшталт ДИЗЕЛЬ-ДИСКОНТ, PROLUX, TRANS OIL, ESKO.

Рекордсмен — EURO 5 у Запоріжжі, де водії отримують майже на 5% менше бензину, ніж оплачують — це мінус 2,37 грн з кожного літра! OVIS і БРСМ недоливають приблизно на 1,3–1,2 грн за літр.

Результати досліджень недоливу пального в жовтні 2025року, ІСЕ

Поки немає покарання — ситуація не зміниться

Як зазначив директор Інституту споживчих експертиз Юрій Чорнобривець, навіть якщо «ноунеймові» заправки не так нахабно обманюють, великі мережі системно практикують недолив, утримуючи при цьому «гарну» ціну на табло.

"Поки за це ніхто не карає, нічого не зміниться", — констатує експерт.

Читайте також:

Як не купити колишнє таксі: хитрощі продавців авто, про які вам не скажуть.

2026 рік для водіїв: що зміниться і чому доведеться платити більше.