У 1962 році було розроблено унікальну спортивну версію мінівену ЗАЗ-965А, відому як Спорт-900. Цей автомобіль створювався для далеких поїздок і гастролей, на відміну від утилітарного характеру стандартного ЗАЗ-965. Незважаючи на свою спортивну назву, Спорт-900 не мав суттєвих покращень у характеристиках, оскільки він мав відповідати обмеженням планової економіки Радянського Союзу.

Про це пише «thepage»

Для мінімізації витрат на виробництво та збереження високого рівня уніфікації з існуючими моделями механічну частину ЗАЗ-965А було збережено. Основна увага приділялася дизайну та конструкції кузова. Дизайнерам вдалося створити елегантний і часом футуристичний вигляд Спорт-900. Його відрізняє використання передових технологій виготовлення кузовних панелей та конструктивного проектування, у тому числі просторової конструкції з тонкостінних труб та кузовних панелей зі склопластику.

Машина зберегла стандартний 27-сильний 900-кубовий двигун МеМЗ-966 повітряного охолодження, тому упор був зроблений на досягнення полегшеної конструкції та покращення аеродинаміки. Спорт-900 вирізнявся гоночною архітектурою, полегшеною просторовою конструкцією та панелями кузова зі скловолокна, просоченими поліефірною смолою, що робило його легшим за ЗАЗ-965А.

Спорт 900: архівне фото

Якщо стандартний ЗАЗ-965А мав максимальну швидкість 90 км/год, то Спорт-900 завдяки зменшеній вазі та покращеній аеродинаміці міг досягати 110 км/год. На жаль, «Спорт-900» так і не надійшов у масове виробництво з ідеологічних причин, оскільки влада Радянського Союзу висловила сумнів у корисності захоплення радянських громадян західними спортивними автомобілями.

Популярні новини зараз

Гідна страва для новорічного столу: рецепт салату "Сніжок" з куркою та кукурудзою, щоб хоч десь був сніг

Відключення світла завтра, 22 листопада: Укренерго озвучив графіки – заряджайте павербанки та ліхтарики

Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом

Хлопець Лесі Нікітюк розповів, як довго вони з нею разом: "Таке почуття, ніби..."

Показати ще

У період з 1962 по 1969 рік було збудовано всього шість купе Спорт-900, кожне з невеликими варіаціями в деталях екстер'єру. Однак цей унікальний автомобіль став для багатьох в СРСР автомобілем мрії, що плекає покоління конструкторів, інженерів та ентузіастів.

Спорт-900

Важливо відзначити, що сьогодні спадщина Спорт-900 продовжує надихати автомобільних дизайнерів, таких як Артем Попков, який працював на престижних автовиробниках та переосмислив дизайн з використанням сучасних елементів та потужнішого двигуна. Саме він показав, як зараз міг би виглядати новий Спорт-900.

Новий дизайн Спорт 900

Читайте також:

Штраф у 40 тисяч гривень та позбавлення водійських прав: чим ризикують жителі дач та сіл

Усі довго чекали на цю виставку: художник вкрав майже 3 мільйони гривень і показав усім порожні полотна

Цього ще не вистачало: ЗМІ розповіли про дефіцит дизельного палива. Солярку дозволить собі не кожен