Очікуваний спортивний автомобіль «Спорт-900» планувався виробляти на автозаводі «ЗАЗ» у Запоріжжі, Україна. Цей спорткар розробили фахівці НАМІ та Московського інституту автомобільних кузовів. Його назва «Спорт-900» походить від загального об'єму двигуна.
Проект курирував талановитий фахівець із художнього оформлення Едуард Молчанов та його команда. Хоча в механічні вузли автомобіля принципових змін не було внесено, зате створено унікальний, революційний дизайн кузова купе.
Конструкція «Спорт-900» відрізнялася дводверним салоном, заднім сидінням для двох пасажирів та пластиковим кузовом, що дозволило знизити масу автомобіля лише до 500 кілограмів. Передня частина кузова відрізнялася характерними елементами: фарами та решіткою радіатора майже закріплені площиною капота. Передня кромка капота ледь заходила за фари та радіатор, нагадуючи конструкція пізніших моделей Ford Falcon і навіть Ford Mustang, вперше випущеного у 1964 році.
Однак, незважаючи на свою новаторську фару, «Спорт-900» залишився експериментальним проектом, і було випущено близько десяти прототипів. Згодом ці автомобілі потрапили у приватну власність, і багато хто з них зберігся до наших днів завдяки міцному пластиковому кузову, який згодом не псується.
Відключення світла завтра, 22 листопада: Укренерго озвучив графіки – заряджайте павербанки та ліхтарики
У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки
Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом
Полуницю не потрібно вкривати чим завгодно: секрети, які допоможуть відлякати гризунів узимку
У 1965 році конструктор Едуард Молчанов залишив сферу автомобілебудування та розпочав роботу на вертолітному заводі імені Мили, де зосередився на проектуванні військової та цивільної гвинтової техніки.
Цікаво, що серед країн колишнього «соціалістичного табору» тільки колишня Східна Німеччина виробляла спортивні автомобілі. У 1969 році, до 20-річчя від дня заснування НДР, у Дездені був випущений спортивний автомобіль Melkus RS 1000. Він мав яскраву схожість з Porsche 911, подібним до концепту «Спорт-900». Melkus RS 1000 був заснований на платформі НДР «Вартбург» і мав двотактний трициліндровий двигун об'ємом 1 літр та потужністю 70 кінських сил, а також кузов зі скловолокна. Ці автомобілі переважно збиралися вручну, і за десять років було випущено близько сотні штук.
Читайте також:
Путін знову заговорив про переговори з Україною: що він розповів цього разу
Це знадобиться кожному: як платити за світло вдвічі менше. Корисні поради