Експерти розповіли, чим ЗАЗ-968А виділявся на тлі інших радянських автомобілів

Говорячи про дводверний кузов, повністю незалежній підвісці коліс і задньому розташуванні двигуна першим на думку спадає, напевно, Porsche, проте всіма цими характеристиками володів і радянський ЗАЗ-968 "Запорожець". Про цікаві конструкторські особливості та незвичайні рішення цієї моделі розповіли на Youtube-каналі "За кермом".

З усіх автомобілів радянського виробництва "Запорожцю" дісталася роль бюджетного і найдоступнішого в країні легкового автомобіля. Коли він тільки вступив в серію, його вартість становила всього 3 500 рублів. Інші моделі тих років, наприклад, ВАЗ-2101 і ВАЗ-2103 коштували 5 500 і 7 500 рублів відповідно.

Варто відзначитися, що незвичайний і навіть дивні конструкторські рішення — це "фішка" "Запорожця". Наприклад, якщо подивитися на колеса автомобіля, то стає зрозуміло, що диска у них немає, тільки обід, а роль маточини взяли на себе барабанні гальма. Крім того, навіть така звичайна процедура, як заправка машини, для непідготовленої до особливостей "вухатого" людини може стати випробуванням, адже на кузові немає ніяких ознак лючка бензобака. Все тому, що він розташовується під капотом.

Двигун "Запорожця" відрізняється простотою конструкції і ремонтопридатністю. Крім того, він є досить економним — за 100 км шляху автомобіль споживав всього 6 літрів бензину, і то, не сьогоднішнього, а 80-го. Розвивати він міг потужність до 41 к.с. Правда, був у мотора і один великий недолік — повітряна система охолодження не завжди справлялася зі своїм завданням, тому в жарку погоду через перегрів в мотор міг перестати надходити бензин. Справлятися доводилося народними способами-класти на бензонасос змочену водою ганчірку або рукавичку.

Заднє розташування двигуна в "Запорожці" теж має свої особливості. Наприклад, при натисканні педалі газу відчувається, яку відстань вона долає до двигуна. З іншого боку, перемикання передач на коробці, розташованій майже за сьогоднішніми стандартами-майже під рукою — виробляти дуже зручно, хоча включаються передачі не завжди точно.

Популярні новини зараз

Син Віктора Павліка заробляє гроші в 3 роки: Катя Репяхова розповіла, що робить

Олексій "Позитив" Завгородній вперше зізнався, як освідчився Сахневич: обидвоє були в шлюбі

Полуницю не потрібно вкривати чим завгодно: секрети, які допоможуть відлякати гризунів узимку

Віра Брежнєва одразу після потяга несподівано опинилася у Києві: українці шоковані

Показати ще

У паспортних даних сказано, що "Запорожець" розвиває швидкість в 100 км/год за 38 секунд, проте ця інформація, за великим рахунком, марна, оскільки з урахуванням не самої спортивної керованості машини на швидкості більше 80 км/год стає вже страшнувато. Однак на швидкості в 70 або 80 км/год автомобіль цілком комфортно їде і управляється.

Іншою перевагою моделі можна відзначити неймовірну для легкового автомобіля прохідність. Повністю пласке днище і високий кліренс в 20 сантиметрів дозволяє маленькому купе їхати по бездоріжжю не гірше справжніх позашляховиків, на зразок УАЗа або "Ниви".

Сьогодні ЗАЗ-968 вже рідко зустрічається на дорозі, і залишилося мало машин в хорошому стані. Проте, "Вухатий" запам'ятався цілому поколінню автолюбителів за свої переваги.

До цього інформаційний портал "Hyser" повідомляв, що в українському уряді мають намір серйозно посилити покарання за порушення автолюбителями "популярних" правил дорожнього руху.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що у мережі показали цікавий і рідкісний радянський автомобіль" Іскра", який знайомий величезній кількості глядачів по фільму"Кавказька полонянка".

Також "Hyser" писав, що у мережі показали унікальний прототип ЗАЗ-1102" Таврія", який з'явився ще в 70-х роках, проте протягом довгого часу не ставав на конвеєр.