Ще за Радянського Союзу в Запоріжжі задумували авто, яке мало випередити час

Про концептуальний ЗАЗ-1104, що мав унікальний для СРСР дизайн і технічну начинку, але в підсумку не пішов в серію, розповів YouTube-канал "БІБІП".

Практично всі автомобілі, випущені в 80-х і 90-х роках минулого століття в Радянському Союзі були квадратними та незграбними, тобто не відрізнялися привабливим зовнішнім виглядом, через те, що в основі лежала практичність. Основним завданням авто було перевезення людей і вантажів, а не естетика кузова, або прийшла пізніше екологічність двигуна. Однак, в конструкторських бюро все одно сподівалися на зміни, і проводили різні дослідження, що дозволяють, в разі масштабного впровадження, випустити хоч щось нове серійно.

Ще в 1987 році в Управлінні головного конструктора, а не на самому "ЗАЗі" приступили до розробки перспективного проєкту ЗАЗ-1104. Інженер Володимир Стешенко, який працював у Відділі художнього моделювання, схоже задумався про те, як може виглядати автомобіль майбутнього, і, безсумнівно, вгадав тенденції. В основі концепту, як можна здогадатися, лежала ЗАЗ-1102 "Таврія", що на той момент вже випускалася серійно.

ЗАЗ-1104. Фото: скріншот YouTube-відео.

У світі вже існували подібні моделі, проте для СРСР таке було в новинку. Замість незграбних форм, які були властиві авто того часу, у прототипу від "ЗАЗ" вже були округлі ергономічні риси, що стали популярні набагато пізніше. Передбачалася, що на вибір інженери зможуть запропонувати кілька варіантів, з різними двигунами, об'ємом від 1,1 до 1,6 літра.

Популярні новини зараз

Як кішка із собакою: знаки Зодіаку, які не зможуть побудувати гармонійні стосунки

Справжня прикраса: рецепт печива "Каштани" з маминого зошита

Зробіть цей манікюр вже у грудні: які кольори принесуть успіх із грошима

Глава ГУР Кирило Буданов розповів про "Орешник" путіна, все не так просто: "Вони зовсім втратили розум"

Показати ще

Але, щось пішло не за планом, і був створений тільки один макет двомісного купе, що так і не отримав двигун 1,6 літра об'ємом, з розташуванням спереду (автомобіль планувався передньопривідним), або інноваційну для того часу автоматичну коробку передач. Керівництво заводу вирішило, що не варто розпорошувати час і кошти на мрії, а випускати "Таврію" можна і далі.

До слова, раніше "Hyser" писав про те, як буде виглядати симбіоз "Таврії"і " Славути".

Також раніше "Hyser" повідомляв про те, що "АвтоВАЗ" нарешті перейшов на європейський техпроцес.

А до цього "Hyser" розповідав про те, що у США, у звичайному автосалоні, намагалися продавати концепт ГАЗ-3111.