ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 — експериментальні автомобілі, розроблені ЗАЗ (Запорізький автомобілебудівний завод) у Радянському Союзі наприкінці 1950-х — на початку 1960-х років. Ці автомобілі були призначені для роботи в сільській місцевості і були відходом від типових невеликих задньомоторних автомобілів, якими був відомий ЗАЗ.

ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 не були ініціаторами вищого керівництва радянського автомобілебудування, а були дітищем головного конструктора ЗАЗ Юрія Наумовича Сорочкіна. ЗАЗ був відомий своїми задньомоторними малолітражками, такими як ЗАЗ-965 та ЗАЗ-966, але Сорочкін хотів створити малотоннажні вантажівки з покращеними позашляховими можливостями для використання у сільській місцевості.

Унікальний позашляховик від ЗАЗ: архівне фото

Ці експериментальні автомобілі мали задньомоторне компонування з V-подібним чотирициліндровим двигуном. Хоча опозитний двигун (аналогічний задньомоторному Volkswagen Type 2) зберіг би вантажний простір, обране компонування призвело до утворення горба, який зайняв частину доступного простору.

ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 випускалися в різних комплектаціях. До них входили вантажівка, здатна перевозити до 400 кг вантажу, фургон, семимісний пасажирський варіант, а також спрощена і спартанська модель з м'яким складним верхом, призначена для сільськогосподарського та військового використання.

Унікальний позашляховик від ЗАЗ: архівне фото

Популярні новини зараз

Про це вам ніхто не розповість: закопайте восени лавровий лист у город, і ви здивуєтеся

Платне бронювання від мобілізації: скільки доведеться заплатити, щоб не боятися ТЦК – нові деталі

Забудь про "Крабов'є": новий рецепт салату "Оленка" з крабовими паличками та грибами

Чому яблука потрібно збирати лише вранці чи ввечері: про цей секрет знає не кожен

Показати ще

Довжина 3400 мм, колісна база 2100 мм, ширина 1500 мм, висота 1600 мм. Він мав вагу 750 кг та максимальну швидкість 70 км/год. Передня підвіска була незалежною торсіонною, а задня використовувала пружини.

Автомобілі хвалили за підвищену прохідність за рахунок легкості, великого дорожнього просвіту та можливості повного приводу на деяких версіях.

Незважаючи на свою практичність та явну потребу в таких автомобілях у сільській місцевості, ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 так і не пішли у серійне виробництво. Свою роль у цьому рішенні відіграла відсутність необхідних ресурсів на заводі Комунар, де базувався ЗАЗ.

Характеристики позашляховика ЗАЗ

ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 не дійшли до виробництва, вони зробили свій внесок у розвиток концепції позашляховика для громадського споживання. Деякі інженерні концепції цих експериментальних автомобілів були втілені в пізніших радянських автомобілях, таких як ЗАЗ-969, який був першим передньопривідним радянським автомобілем і мав деякі загальні елементи конструкції з ЗАЗ-966.

Ці експериментальні автомобілі є історичним прикладом інноваційного мислення в радянському автомобілебудуванні, хоча самі вони і не стали серійними автомобілями.

Читайте також:

Буде дуже свіжо та комфортно: синоптики розповіли, якою буде погода у вересні

Церковне свято 1 вересня: у жодному разі не підмітайте цього дня. Що ще заборонено

Хто з українців може втратити броню та потрапити під мобілізацію. Тепер усе зрозуміло