ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 — експериментальні автомобілі, розроблені ЗАЗ (Запорізький автомобілебудівний завод) у Радянському Союзі наприкінці 1950-х — на початку 1960-х років. Ці автомобілі були призначені для роботи в сільській місцевості і були відходом від типових невеликих задньомоторних автомобілів, якими був відомий ЗАЗ.
ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 не були ініціаторами вищого керівництва радянського автомобілебудування, а були дітищем головного конструктора ЗАЗ Юрія Наумовича Сорочкіна. ЗАЗ був відомий своїми задньомоторними малолітражками, такими як ЗАЗ-965 та ЗАЗ-966, але Сорочкін хотів створити малотоннажні вантажівки з покращеними позашляховими можливостями для використання у сільській місцевості.
Ці експериментальні автомобілі мали задньомоторне компонування з V-подібним чотирициліндровим двигуном. Хоча опозитний двигун (аналогічний задньомоторному Volkswagen Type 2) зберіг би вантажний простір, обране компонування призвело до утворення горба, який зайняв частину доступного простору.
ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 випускалися в різних комплектаціях. До них входили вантажівка, здатна перевозити до 400 кг вантажу, фургон, семимісний пасажирський варіант, а також спрощена і спартанська модель з м'яким складним верхом, призначена для сільськогосподарського та військового використання.
Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис
Володимир Зеленський відреагував на заяви російського диктатора: "Путін бреше, ми не вперше..."
Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом
Вся правда їм приходить уві сні: 5 знаків Зодіаку, які бачать пророчі сни
Довжина 3400 мм, колісна база 2100 мм, ширина 1500 мм, висота 1600 мм. Він мав вагу 750 кг та максимальну швидкість 70 км/год. Передня підвіска була незалежною торсіонною, а задня використовувала пружини.
Автомобілі хвалили за підвищену прохідність за рахунок легкості, великого дорожнього просвіту та можливості повного приводу на деяких версіях.
Незважаючи на свою практичність та явну потребу в таких автомобілях у сільській місцевості, ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 так і не пішли у серійне виробництво. Свою роль у цьому рішенні відіграла відсутність необхідних ресурсів на заводі Комунар, де базувався ЗАЗ.
ЗАЗ-970 та ЗАЗ-971 не дійшли до виробництва, вони зробили свій внесок у розвиток концепції позашляховика для громадського споживання. Деякі інженерні концепції цих експериментальних автомобілів були втілені в пізніших радянських автомобілях, таких як ЗАЗ-969, який був першим передньопривідним радянським автомобілем і мав деякі загальні елементи конструкції з ЗАЗ-966.
Ці експериментальні автомобілі є історичним прикладом інноваційного мислення в радянському автомобілебудуванні, хоча самі вони і не стали серійними автомобілями.
Читайте також:
Буде дуже свіжо та комфортно: синоптики розповіли, якою буде погода у вересні
Церковне свято 1 вересня: у жодному разі не підмітайте цього дня. Що ще заборонено
Хто з українців може втратити броню та потрапити під мобілізацію. Тепер усе зрозуміло