Українські АЗС стали все частіше торгувати фальсифікованим продуктом, а часом і повз касу, при цьому ціни на паливо постійно зростають. Через це величезні втрати несе не тільки держава, а й прості громадяни.
Про це свідчать дані експертів Консалтингової групи "А-95", які були зроблені на основі дослідження роздрібного ринку у 2020-2021 році. Пише видання UBR.
Зазначається, що до уваги взяли більше ніж 7,6 тисячі АЗС. Експерти досліджували структуру цін у всіх сегментах ринку, враховуючи закупівельну вартість палива, податки (акциз і ПДВ), експлуатаційні витрати й типові дисконти.
За словами директора "А-95" Сергія Куюна, жодна країна Європи не може "похвалитися" такою конкуренцією на паливному ринку, як в Україні.
Про це, зазначає експерт, свідчить не тільки різноманітність форматів АЗС і їх висока концентрація, але і діапазон цін, який досягає майже 25%. У той час як в Європі максимум - це 5%.
В "А-95" визначили, що в мережах вищого і середнього цінового сегментів націнка склала 2,5-3 грн/л (без ПДВ).
Без світла по 20 годин: експерт розповів, що це не про майбутнє, а зараз
Взимку снігу не буде і всі кущі загинуть: чим посипати землю навколо полуниці вже зараз від вимерзання
Графіки відключень світла та газу: українців попередили про гіперскладну зиму
"Глибока бідність": якими будуть пенсії та мінімалка у 2025 році
Водночас 56% українських АЗС, які торгували в нижньому ціновому діапазоні, протягом II півріччя 2020-го й I кварталу 2021-го отримували прибуток виключно від продажу дизельного палива в розмірі 0,5-0,6 грн/л. Це при тому, що реалізація скрапленого газу і бензину була збитковою.
Звичайно ж, цей факт насторожував. А тому були проведені додаткові перевірки.
"Ми звернули увагу на джерела постачання і якість палива, а також провели доступні будь – якому споживачеві дослідження касової дисципліни на цих АЗС і знайшли пояснення цьому феномену", - уточнив Сергій Куюн.
В результаті було виявлено, що не все паливо було якісним і відповідало стандартам.
Так в бензині виявляли сірку, бензол і ароматичні вуглеводні, які не повинні бути присутніми в паливі.
Більш того, в пробах бензину ряду мережевих заправок виявлено моно-метил-анелін (ММА) – токсична октаноповишаюча речовина. Її використання заборонили не тільки в Європі та США, але і в Україні.
Відзначимо, сірка є одним з найбільш шкідливих компонентів бензину. Але процес її видалення вкрай дорогий. Деякі АЗС на цьому економлять. Як і сірки, бензолу в паливі має бути якомога менше.
Чим більше бензолу в паливі, тим токсичніше як сам бензин, так і продукти його згоряння. До того ж всі ароматичні вуглеводні, збільшують нагароутворення у двигуні.
За прогнозами "А-95", через нелегальне виробництво нафтопродуктів і порушення касової дисципліни на АЗС державний бюджет України у 2021 році недоотримає понад 22 млрд грн. акцизу і ПДВ.
Раніше "Нyser" писав про те, що через дефіцит автомобільного палива, в Україні можуть піднятися ціни на бензин, газ і ДП.
Також наш портал повідомляв, Держекоінспекція посилить контроль за якістю палива на АЗС.
Нагадуємо, в Антимонопольному комітеті відреагували на ріст ціни на паливо.