Який автомобіль успішно замінив "горбатий" ЗАЗ-965
Про те, що у 2021 році виповнюється 54 роки ЗАЗ-966, і це означає що статус простого радянського автомобіля автоматично змінюється на раритет, і музеям вже пора задуматися про придбання цього експоната, пише тематичний портал "АвтоЦентр".
До розробки нової моделі "Запорожця" підійшли майже відразу після запуску в серію "горбатого" ЗАЗ-965, і вже в 1967 році завод почав серійне виробництво нового Заз-966в, але до 1969 року авто випускалося одночасно з ЗАЗ-965. Всупереч тому, що зовні ЗАЗ-966 значно відрізнявся від попередника, в технічній складові глобальних змін було небагато.
А 49 років тому, в 72 році минулого століття, на заміну 966-й моделі вже прийшов ЗАЗ-968. Зовні авто майже не відрізнялися, і візуально нову машину можна було впізнати тільки по іншому облицюванню передньої частини, ліхтарям заднього ходу і більш зрізаним опуклостям. Після того як в авто встановили 2-контурну гальмівну систему і трохи більш зручні сидіння, до індексу моделі додали букву "А".
Тепер буде легше: графіки відключення світла 23 листопада – Укренерго потішило українців
Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис
Володимир Зеленський відреагував на заяви російського диктатора: "Путін бреше, ми не вперше..."
Ну хоча б тут ціни радують: у супермаркетах подешевшав цукор, але борошно взяло курс на здорожчання
З плюсів автомобіля варто згадати витривалу і надійну підвіску, невибагливий до низької якості бензину двигун, невибагливість в обслуговуванні, високу прохідність і пристойну для розмірів "мікролітражки" вантажність, що й оцінили жителі сіл СРСР.
Минуле ще шість років, і в 78 році ця модель піддалася "глибокої" модернізації, з оновленням не тільки екстер'єру, але і збільшенням об'єм багажного відсіку, зміною електропроводки і системи вентиляції рухового відсіку, що, в підсумку, позитивно вплинуло на "теплонавантаженість" силового агрегату. Завдяки цьому прибрали бічні повітрозабірники, так звані "вух", і тепер вже було неактуально стало прізвисько" Вухатий", що змінилося на"мильницю". Але на дорогах все одно можна було зустріти перегріті "мильниці" з модифікованими повітрозабірниками та розкритими капотами, оскільки двигун залишився в незадовільному стані.
Нагадаємо, що авто оснащувалося двома моделями мотора з повітряним охолодженням виробництва "Мелітопольського моторного заводу". Перший встановлювався ще на "горбатий" ЗАЗ-965, об'ємом в 0,9 літра і потужністю в 30 кінських сил, а ось у другого, з об'ємом в 1,2 літра було більше варіантів - від 40 до 50 кінських сил.
До слова, раніше "Hyser" писав про те, що У мережі згадали про унікальну модель "Запорожця", серйозно відрізняється від оригіналу.
Також раніше наш портал повідомляв про те, що ЗАЗ-1102 можна зустріти не тільки на дорогах України.
А до цього ми розповідали про те, що автолюбитель перетворив Старий "Запорожець" в стильний автомобіль з ламбо-дверима.