Після тривалого простою автомобіля водій іноді стикається з неприємним явищем – на гальмівних дисках утворюється іржа.

Цей процес може негативно вплинути на гальмівні механізми і, отже, вплинути на безпеку водіння.

Іржа найчастіше з'являється на гальмівних дисках автомобілів, обладнаних легкосплавними литими колесами.

Проїзд калюжами викликає бризки води, які можуть потрапляти на гальмівні супорти, сприяючи розвитку корозії. Додатково, у період раннього літа металеві поверхні піддаються впливу роси, що також сприяє утворенню іржі. Лише кілька тижнів простою достатньо, щоб поверхня металевих дисків покрилася рудим нальотом.

Ознакою наявності іржі може бути звук на початку руху. Шорстка поверхня гальмівного диска взаємодіє з гальмівними колодками, породжуючи сторонній шум. Цей звук стає помітнішим при легкому гальмуванні. Однак іржа несе у собі небезпеку, оскільки створює додатковий тиск на робочій поверхні гальмівних колодок.

Окислювальна плівка, що утворюється в результаті корозії, діє як наждачний папір і починає прати робочий шар гальмівних колодок.

Проблема полягає в тому, що твердість фрикційного шару колодок є недостатньою для повного видалення іржі. Як тільки іржа з'явиться на гальмівних дисках, процес корозії продовжуватиметься, повністю покриваючи диски. Ця проблема особливо актуальна для тих автомобілів, які використовуються з нерегулярністю, наприклад, раз на тиждень чи два.

Крім негативного впливу на гальмівні колодки, іржа може викликати вібрації та биття коліс при гальмуванні.

Популярні новини зараз

Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис

Гідна страва для новорічного столу: рецепт салату "Сніжок" з куркою та кукурудзою, щоб хоч десь був сніг

У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки

Ну хоча б тут ціни радують: у супермаркетах подешевшав цукор, але борошно взяло курс на здорожчання

Показати ще

Окислювальна плівка нерівномірна і, рухаючись, створює змінне зусилля, що призводить до вібрацій у підвісці та биття коліс, особливо при високих швидкостях. Хоча ці вібрації не безпосередньо впливають на безпеку руху, вони створюють дискомфорт для водія та пасажирів.

Загалом іржа на гальмівних дисках є тривожним сигналом для автовласника.

Вплив на безпеку руху безпосередній, але вібрації та биття коліс створюють дискомфорт. Основна проблема полягає в тому, що ресурс гальмівних колодок різко знижується через вплив іржі.

У світлі цього рекомендується регулярно перевіряти стан гальмівних дисків і, при необхідності, робити заміну, щоб забезпечити оптимальну роботу гальмівної системи. Чим частіше використовується автомобіль, тим довше зберігатимуться його гальмівні механізми.

Читайте також: