У 1948 році в Радянському Союзі було представлено та впроваджено в серійне виробництво вражаючий автомобіль ЗІМ, який пізніше отримав назву ГАЗ-12. Цей автомобіль був розроблений спеціально для представників уряду і протягом кількох років, а саме до 1960 року, був у центрі уваги автомобільної індустрії.
Надзвичайний статус ЗІМу доповнювала одна цікава особливість: власникам цього автомобіля завжди рекомендувалося мати в багажнику цеглу, і в деяких випадках навіть дві. Чому ж ця цегла була така важлива?
Суть полягає в тому, що ЗІМ був обладнаний новою для свого часу 3-ступінчастою механічною коробкою передач із синхронізаторами на другій та третій передачах. Однак замість звичайного механічного зчеплення використовували тут гідромуфту. Це було зроблено для досягнення максимальної м'якості та плавності руху, особливо при старті.
Тим не менш, виникла невелика незручна ситуація: коли машина стояла на місці, коробка передач була фактично від'єднана від двигуна через гідромуфту. Це означало, що автомобіль міг почати рухатися сам по собі, якщо не було вжито необхідних запобіжних заходів.
Щоб уникнути випадкового руху, водіям необхідно було не лише поставити машину на паркування з увімкненою передачею, а й використовувати ручник. Деякі водії, можливо, для більшої впевненості, клали цеглу під колесо, щоб бути абсолютно впевненими, що їхній автомобіль залишиться на місці до наступної поїздки. Таким чином, ця цегла стала невід'ємною частиною ритуалу водіїв ЗІМ, гарантуючи безпеку та спокій власників цього представницького автомобіля.
Читайте також: