Мало хто знає, але виробництво мототехніки у Львові розпочалося 1958 року на базі велосипедного заводу. Першою моделлю був мотовелосипед ЛГЗ В-902, конструкцію якого розробили у Харкові. Але вже 1964 року у Львові було розроблено та запущено у виробництво власну модель одношвидкісного мотовелосипеда ЛЗМ МВ-042 "Львів'янка". До середини 60-х у Львові розробили і першу 2-швидкісну модель мопеда МП-043, виробництво якої розпочалося у 1967 році та тривало лише рік.
Відомо, що найперший український мопед "Верховина" мав рубані форми, два паливні баки та капот, що закриває двигун. При цьому МП-043 міг розганятися до 50 км\год і мав вагу 48 кг.
Мопед комплектувався двигуном Ш-51К потужністю 2 л. і мав 2 передачі з перемиканням на кермі. Запуск двигуна здійснювався за допомогою педалей, але на відміну від одношвидкісних мотовелосипедів, рухати мопед міг тільки двигун.
У 1968 вартість МП-043 була 190 рублів.
Примірник ЛЗМ МП-043 з колекції AC Heritage було знайдено у Чернігівській області, де він довгий час пролежав на горищі сараю. Це і зберегло цей мопед у повному оригінальному стані. Як він виглядає зараз і їздить, можна подивитися на відео.
Читайте також:
Мобілізація в 2026 посилиться: кого не випустять із країни та чому армії терміново потрібні "не залізо, а люди"
Штраф майже 5 мільйонів гривень: скандальна блогерка Анна Алхім порушила закон і заплатила по повній
Грибний суп-пюре: зігріваючий аромат лісу на вашій кухні, простий і правильний рецепт
Комуналка під час відключень світла? У Раді пропонують поставити крапку: платити не повинні
Його навіть показували на виставках: у покинутому сараї знайшли унікальний автомобіль "Ява"
Майже горбатий ЗАЗ: як виглядає невеликий автомобіль для студентів. У ньому немає дверей
Українцям знову хочуть повернути нульовий розмитнення машин: хто зможе пригнати авто мрії
