- ДК «Нафтогаз України» постачає газ для більш ніж 12,3 млн українських домогосподарств. Споживачам у квитанціях приходять нулі чи зовсім інші цифри, ніж на лічильнику. Зрозуміло, що це обурює уважних абонентів, котрі своєчасно передають показання приладів обліку, а потім перевіряють платежі за газ на відповідність поточних нарахувань та фактично спожитих обсягів за період. Але кому потрібно скаржитися у такому разі?
- Звичайно, логічніше написати чи зателефонувати постачальнику газу, тобто «Нафтогазу». Але він навряд чи Вам допоможе, адже постачальник не отримує даних про фактично спожиті кубічні метри безпосередньо від домогосподарства. Розрахунок суми до оплати за постачання газу здійснюється виключно на основі даних Оператора ГРМ (Облгазу), який відповідає за правильність приймання даних з обліку споживання. Постачальник відповідає за те, щоб ви отримували газ за фіксованою ціною – 7,96 грн. за кубометр.
-
Як відбувається облік споживаного газу
- Споживач щомісяця, з 1 по 5 число, передає показання лічильника своєму облгазу і той фіксує фактичне споживання за звітний період. Якщо споживач не передав показання лічильника до 5 числа, облгаз самостійно формує спожитий обсяг на основі «планового місячного обсягу споживання».
- Наступний крок: облгаз передає дані спожитого обсягу Оператору ГТС. Постачальник подає запит щодо обсягів кожного домогосподарства до Оператора ГТС, який, у свою чергу, надає дані щодо надісланого запиту. Після цього постачальник нараховує суму для оплати. Тобто лише облгаз має доступ до даних від споживачів та розраховує обсяг спожитого газу, за яким постачальник здійснює розрахунок суми до оплати за постачання блакитного палива.
- Як випливає з численних скарг українців, облгази просто ігнорують своєчасно передані показання лічильників. Або недобросовісно виконують покладені на нього чинним законодавством обов’язки та передають вашому постачальнику недостовірну інформацію про обсяги споживання.
-
Як виправити показання лічильника у платіжці
- Найпростіше – звернутися до оператора ГРМ для виправлення інформації. Облгаз має скоригувати дані, а постачальник після цього перерахує суму для оплати.
- 2. Однак якщо це не допомогло і облгаз не реагує оперативно на ваші усні звернення, надішліть йому офіційну письмову претензію та вимогу надати роз’яснення, чому дані свідчення лічильника зафіксовані неправильно та звідки взялася зазначена у рахунках сума.
3. Після цього зверніться також до НКРЕКП. Можна не лише подати скаргу про порушення з боку оператора ГРМ (облгазу), а й підкріпити її вимогою провести перевірку оператора щодо дотримання ліцензійних умов.