Мало хто знає, але виробництво мототехніки у Львові розпочалося 1958 року на базі велосипедного заводу. Першою моделлю був мотовелосипед ЛГЗ В-902, конструкцію якого розробили у Харкові. Але вже 1964 року у Львові було розроблено та запущено у виробництво власну модель одношвидкісного мотовелосипеда ЛЗМ МВ-042 "Львів'янка". До середини 60-х у Львові розробили і першу 2-швидкісну модель мопеда МП-043, виробництво якої розпочалося у 1967 році та тривало лише рік.

Відомо, що найперший український мопед "Верховина" мав рубані форми, два паливні баки та капот, що закриває двигун. При цьому МП-043 міг розганятися до 50 км\год і мав вагу 48 кг.

Мопед комплектувався двигуном Ш-51К потужністю 2 л. і мав 2 передачі з перемиканням на кермі. Запуск двигуна здійснювався за допомогою педалей, але на відміну від одношвидкісних мотовелосипедів, рухати мопед міг тільки двигун.

У 1968 вартість МП-043 була 190 рублів.

Примірник ЛЗМ МП-043 з колекції AC Heritage було знайдено у Чернігівській області, де він довгий час пролежав на горищі сараю. Це і зберегло цей мопед у повному оригінальному стані. Як він виглядає зараз і їздить, можна подивитися на відео.

Читайте також:

Популярні новини зараз

Vodafone блокують номери за несплату: хто під загроою та що з цим робити

Секрет багатого врожаю: що обов'язково потрібно зробити з буряком на початку літа

Кого не можна позбавляти сну: знаки Зодіаку, які перетворюються на монстрів без подушки

Чим підгодувати полуницю на початку літа, щоб ягоди не були кислі та не згнили? Головні помилки та лайфхаки

Показати ще

Його навіть показували на виставках: у покинутому сараї знайшли унікальний автомобіль "Ява"

Майже горбатий ЗАЗ: як виглядає невеликий автомобіль для студентів. У ньому немає дверей

Українцям знову хочуть повернути нульовий розмитнення машин: хто зможе пригнати авто мрії