Мало хто знає, але в СРСР пасажирський тролейбус вперше з'явився 15 листопада 1933 року в Москві, на маршруті, що пролягав Ленінградським шосе. До речі, саме Радянський союз довгі роки був лідером із тролейбусних перевезень. Так, там щорічно перевозилося понад 10 млрд. пасажирів у 178 містах. Більше того, в 1990 році Москва і зовсім була "тролейбусною столицею" світу через саму масштабну мережу.
Що ж до виробництва в Україні, то перший тролейбус на базі автобуса ЛАЗ-695Б був виготовлений у 1963 році, і вироблявся він у кількох українських містах.
А створено перший львівський тролейбус на базі кузова автобуса ЛАЗ-695Б.
Ось тільки якщо вірити досліднику Антону Лягушкіну, то тролейбус на базі кузова автобуса ЛАЗ-695Б не був власне львівською розробкою – перший такий електричний транспортний засіб було збудовано у м. Баку на вагоноремонтному заводі та було введено в експлуатацію під назвою БТЛ-62.
Так, у 1963 році про бакінський тролейбус БТЛ-62 дізналися на ЛАЗі та КЗЕТі, відповідно один такий тролейбус було доставлено до Львова. Тут фахівці розробили відповідні креслення та виготовили партію із 10 тролейбусів для Львова.
19-річна донька Ольги Фреймут Злата вивалила груди серед Лос-Анджелесу, мама одразу відреагувала
Непрості новини: три знаки Зодіаку, яким доля готує поворот у житті найближчим часом
"Нафтогаз" попередив українців про витік газу: перевірте, щоб не стати черговою жертвою
На дорогах - зачистка: у Києві почали блокувати машини та виписувати штрафи
Модель автобуса, на базі якої вироблялися тролейбуси ЛАЗ-695Т, ідентифікується формою колісних арок, що добре видно на фото.
Зазначимо, що тролейбуси ЛАЗ-695Т були достатньо передовими для свого часу.
Наприклад, порівняно з основним тролейбусом СРСР (МТБ-82), львівський "рогатий" був легшим, економічнішим і маневренішим, до того ж міг розвивати швидкість 50 км/год. Крім того, львівський тролейбус мав двигун потужністю 78 кВт, а частина електрообладнання знаходилася в салоні.
До мінусів моделі першого львівського тролейбуса конструктори віднесли свого часу вузькі двері від донора ЛАЗ-695Б, недостатню місткість та незручні вузькі проходи між сидіннями.
Середній термін служби ЛАЗ-695Т складав близько 8 років.
Читайте також:
З американським характером: як виглядав перший український автобус. Рідкісне фото
В Україні на маршрути вийдуть двоповерхові автобуси. З'явилися перші фото "монстрів"
Його називали "місяцехід": у Києві відновили легендарний радянський автобус. Відео