Багато хто вважає, що з моменту розпаду Радянського Союзу виробничі потужності Запорізького автомобільного заводу (АвтоЗАЗ) не використовувалися як це було можливим. Але, як виявилось, навіть після здобуття Україною незалежності інженери Запорізького автозаводу не закінчували експериментувати. Один із таких експериментів - прототип малої вантажівки, яка отримала назву ЗАЗ-2301 "Снага".
Так, стало відомо, що в першій половині 90-х років на Запорізькому автозаводі була спроектована легка вантажівка вантажопідйомністю 1000 кг.
В 1995 інженери закінчили роботу і машина вирушила по виставках, де мала успіх.
До речі, на базі ЗАЗ-2301 планувалося створити цілу родину легких комерційних автомобілів (фургон, мікроавтобус тощо), але реального втілення ці плани не знайшли.
Але так і не пішла у серію. Причини невідомі, хто знає чому так сталося у 90-х роках, коли всі думали лише про те, як заробити.
Машина, що зберігається на Запорізькому автозаводі, оснащена 1,7-літровим бензиновим двигуном. Але в планах було встановлювати двигуни двигунів сімейства УЗАМ-412 (Уфімського заводу автомобільних двигунів), які мали об'єм від 1500 куб. див. (73.5 к.с.) до 1700 куб. (85 К. с.).
Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис
У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки
Син Віктора Павліка заробляє гроші в 3 роки: Катя Репяхова розповіла, що робить
Олексій "Позитив" Завгородній вперше зізнався, як освідчився Сахневич: обидвоє були в шлюбі
Ще про машину відомо, що на базі бортового автомобіля планувалося розробити також мікроавтобус та фургон. Для першого навіть розробили макет, він мав класифікацію ЗАЗ-2201. А для фургона забронювали ЗАЗ-2701.
Нещодавно про цю машину знову згадали, коли хтось із українців побачив прототип «Снаги» у словацькій столиці Братиславі. Там він зберігається у музеї Трнавського автомобільного заводу. Виявляється, запорізькі інженери розробляли машину разом із словаками. Кабіна була повністю українською розробкою, а ось кузов словаки вже взяли від своєї машини Skoda 1203. Там машина називалася TAZ 1500 VA. Але також не пішла до серії.
Читайте також:
Їм захочеться милуватися вічно: як виглядав рідкісний спортивний ЗАЗ "Таврія"
"Пляжний забіяка": українець перетворив старий "Запорожець" на молодіжний кабріолет
Була схожа на BMW: у мережі показали найпершу "Таврію", яку випустив ЗАЗ