Наразі у ПДР немає чітких вимог щодо термінів переходу на літню гуму. У Кабміні планували затвердити відповідні закони ще у 2022 році, однак завадила війна.

Разом з тим, виробники рекомендують переходити з зимової резини на літню, коли температура навколишнього середовища стабільно триматиметься вище позначки +7°C. В інакшому випадку літня гума втратить свої властивості – при промерзанні вона стає «одубенілою» та починає пробуксовувати.

Якщо враховувати кліматичні умови нашої країни, найбільш оптимальною буде заміна шин на літні в останній декаді березня.

Зимова гума не призначена для використання в літній період і на це є декілька вагомих причин:

1) Гірше зчеплення. До складу зимової гуми додається багато каучуку та кремнієвих полімерів, тому вона залишається еластичною при мінусовій температурі. Однак, при перевищенні температурної поділки +5°C зимові шини гірше справляються зі зчепленням. В результаті виникає ризик аварійних ситуацій при різкому гальмуванні або поворотах на швидкості.

2) Малюнок протектора. «Узори» на протекторі літніх та зимових шин суттєво відрізняються. У першому випадку вони забезпечують відведення води, а у другому – ще й багна. Тому, якщо використовувати зимову гуму на сухих літніх трасах, автомобіль буде гірше слухатись керма, збільшиться гальмівний шлях. А ще доведеться витрачати більше палива, адже у зимової гуми вища опірність коченню.

Популярні новини зараз

Масштабне позбавлення пенсій у грудні: ПФУ поставив жорсткі вимоги

Лимон для схуднення не вранці, а перед сном: як правильно вживати, щоб кілограми танули

Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис

Огірки будуть ніжними та смачними: як молоко допоможе отримати ідеальний урожай

Показати ще

3) Швидкий знос. Зимова гума помітно м’якша за літню, тому на неї гірше впливає перегрів. При їзді в теплу суху погоду по асфальтованим дорогам зимові шини дуже швидко зношуються. Так, впродовж одного літнього сезону можна повністю вичерпати ресурс одного комплекту зимових шин, яких би вистачило на декілька років їзди по зимовим дорогам.

Зазначимо, що в багатьох країнах Європи використання зимових шин є обов’язковим, і законом встановлені терміни, коли автовласник має їх замінити. Так, у Словаччині з 15 листопада по 31 березня зобов’язали водіїв вантажівок масою більше 3,5 т. встановити на ведучі осі зимові шини M+S з глибиною протектора не менше 3 мм.

Читайте також:

Така є тільки у шейха: у мережі показали рідкісний ВАЗ "Бора", яких було лише дві штуки