Історично склалося так, що про українські машини ми знаємо по Запорожцях та Тавріях, а також по їх смішних прізвиськах: "горбатий", "вухатий", "трясучка", "таврія-костетряска" або "таврія-фольга". Але були й інші автомобілі, які, на жаль, так і не пішли в серію.
Один із них – це проект Луцького автомобільного заводу, який розроблявся за назвою ЛуАЗ-1301.
Перший випробувальний варіант вийшов із воріт заводу далекого 1984-го року. Його зробили на базі ЛуАЗ-969, більш відомий як перша "Волинянка".
Однак, якщо "Волинянка" виділялася дуже простими, рубаними формами зовні і повною відсутністю комфорту та ергономіки всередині, проект ЛуАЗ-1301 претендував на якусь "європейськість".
Автомобіль отримав більш згладжені форми, прямокутні фари, пластикові елементи екстер'єру, зокрема бампера, молдинги, грати радіатора та дзеркала.
Огірки будуть ніжними та смачними: як молоко допоможе отримати ідеальний урожай
У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки
Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом
Хлопець Лесі Нікітюк розповів, як довго вони з нею разом: "Таке почуття, ніби..."
Але ось у чому була проблема - так це в дуже слабкому 30-сильному моторі, який аж ніяк не міг впоратися з вимогами сучасних водіїв. Зважаючи на те, що про бензин тоді ніхто особливо не замислювався, економічним автомобіль назвати можна було з натяжкою.
Уявіть собі: ЛуАЗ-1301 "їв" на 100 кілометрів близько 10 літрів радянського 92-го палива. І це при тому, що в нього було лише 4 передачі. Зрозуміло, машини для простого радянського робітничого класу оснащувалися механічною трансмісією.
Пізніше на проектну машину поставили мотор з об'ємом 1,1 літра, але залишили ту саму "тупу" механіку. З зрозумілих причин машина не пройшла випробування і не пішла в серію.
Шкода, що українським інженерам не дали можливості довести проект до пуття, перевівши їх на випуск усім знайомих ВАЗів та УАЗів.
Читайте також:
За основу взяли Lancia Pentajota: як виглядав найперший український автомобіль.
"Сталінградська битва навпаки": Гіркін розповів, що на армію Путіна чекає історична ганьба.
"Машина часу": українець показав унікальний Запорожець, в якому можна мандрувати та жити.