Історично склалося так, що про українські машини ми знаємо по Запорожцях та Тавріях, а також по їх смішних прізвиськах: "горбатий", "вухатий", "трясучка", "таврія-костетряска" або "таврія-фольга". Але були й інші автомобілі, які, на жаль, так і не пішли в серію.

Один із них – це проект Луцького автомобільного заводу, який розроблявся за назвою ЛуАЗ-1301.

Перший випробувальний варіант вийшов із воріт заводу далекого 1984-го року. Його зробили на базі ЛуАЗ-969, більш відомий як перша "Волинянка".

Та сама Волинянка. Фото: Wikipedia

Однак, якщо "Волинянка" виділялася дуже простими, рубаними формами зовні і повною відсутністю комфорту та ергономіки всередині, проект ЛуАЗ-1301 претендував на якусь "європейськість".

Автомобіль отримав більш згладжені форми, прямокутні фари, пластикові елементи екстер'єру, зокрема бампера, молдинги, грати радіатора та дзеркала.

Популярні новини зараз

Лілія Ребрик без макіяжу показала, як виглядає її донька: "Відчуває моє дихання..."

Вдома тріщали, люди молилися: у Росії сталося одразу три серйозні землетруси

Донька Олі Фреймут не соромиться обожнювати жінок привселюдно: як живе Злата в США, фото

Вони розлітаються за кілька годин: рецепт лінивих пиріжків з капустою на сковорідці

Показати ще

ЛуАЗ-1301. Фото: YouTube

Але ось у чому була проблема - так це в дуже слабкому 30-сильному моторі, який аж ніяк не міг впоратися з вимогами сучасних водіїв. Зважаючи на те, що про бензин тоді ніхто особливо не замислювався, економічним автомобіль назвати можна було з натяжкою.

ЛуАЗ-1301. Фото: YouTube

Уявіть собі: ЛуАЗ-1301 "їв" на 100 кілометрів близько 10 літрів радянського 92-го палива. І це при тому, що в нього було лише 4 передачі. Зрозуміло, машини для простого радянського робітничого класу оснащувалися механічною трансмісією.

ЛуАЗ-1301. Фото: YouTube

Пізніше на проектну машину поставили мотор з об'ємом 1,1 літра, але залишили ту саму "тупу" механіку. З зрозумілих причин машина не пройшла випробування і не пішла в серію.

Шкода, що українським інженерам не дали можливості довести проект до пуття, перевівши їх на випуск усім знайомих ВАЗів та УАЗів.

Читайте також:

За основу взяли Lancia Pentajota: як виглядав найперший український автомобіль.

"Сталінградська битва навпаки": Гіркін розповів, що на армію Путіна чекає історична ганьба.

"Машина часу": українець показав унікальний Запорожець, в якому можна мандрувати та жити.