Всі досвідчені водії знають, що рівень тиску в автомобільних шинах безпосередньо впливає на керованість транспортного засобу, а значить і на безпеку водія.

І правда, використання шин зі зниженим рівнем тиску може бути дуже небезпечним. Навіть заниження всього лише на 0,3 атмосфери може мати серйозний негативний вплив на життєво важливі характеристики транспортного засобу.

Найнеприємніше, що шина з низьким тиском може довго залишатися непоміченою.

При цьому шини з низьким тиском створюють великі проблеми:

  • порушується керованість при різких маневрах — об'їзду перешкоди, гальмування;
  • прискорюється знос шини;
  • небезпека пошкодити диски;
  • небезпека застрягти далеко від будинку через колеса, які остаточно спустили;
  • підвищена витрата палива.

Знижується керованість

В першу чергу, автомобіль з приспущеними шинами втрачає свої основні динамічні характеристики - машина гірше розганяється, кермо може не слухатися. Також знижений тиск ускладнює водієві проходження поворотів на швидкості. Під час маневру автомобіль втрачає керованість, стає нестійким, погано тримає траєкторію — все це може привести до неконтрольованого заносу. Також при їзді в дощ або просто по мокрій дорозі колеса можуть поводитись дуже непередбачувано, що також підвищує ризик потрапляння в аварію.

Популярні новини зараз

Якщо ви досить розумні, то ви зробите це: навіщо садівники обв'язують дерева колготками

Володимир Зеленський відреагував на заяви російського диктатора: "Путін бреше, ми не вперше..."

Гідна страва для новорічного столу: рецепт салату "Сніжок" з куркою та кукурудзою, щоб хоч десь був сніг

Син Віктора Павліка заробляє гроші в 3 роки: Катя Репяхова розповіла, що робить

Показати ще

Проблеми з гальмуванням

Одним з найнебезпечніших наслідків є зниження ефективності гальмування. При здійсненні екстреної зупинки відзначається значне збільшення гальмівного шляху. Особливо це помітно на заледенілому дорожньому покритті взимку і на мокрій дорозі. Причому мова йде не про дріб'язкове збільшення гальмівного шляху, яке мало на що впливає. При русі на високих швидкостях по трасі, навіть зовсім незначна розбіжність параметра від рекомендованої норми може стати причиною великих проблем і призводить часто до самих непередбачуваних наслідків. Наприклад, знижений тиск підвищує ймовірність розриву покришки.

Збільшується знос

Якщо довго їздити на спущених шинах, то варто готуватися до того, що доведеться часто їх міняти. Так, експерти кажуть, що якщо показник тиску в шинах буде нижче норми на 20%, то термін їх служби в середньому знижується на 30%. Зокрема, в процесі експлуатації по всьому колу бічних стінок може спостерігатися незворотне ушкодження каркаса. Шини втрачають свою форму, перегріваються і деформуються. Після чого розшаровується і розривається корд.

Збільшуються витрати палива

Це, мабуть, наслідок, який не є небезпечним, но теж досить неприємний. Фахівці підтверджують, що при їзді на машині з приспущеними колесами, навіть при незначній втраті тиску, помітно збільшується витрата бензину, а це може сильно вдарити по кишені автовласника.

До слова, на око важко помітити, що тиск в шині істотно знизився – особливо це стосується “легкових” шин з м'якими боковинами і низьким профілем. Тому експерти радять кожному автовласнику придбати компактний (і точний!) манометр та взяти за правило перевіряти колеса раз в кілька днів – наприклад, щопонеділка.

Розумним буде також рішення встановити в машину комплект TPMS – систему дистанційного контролю тиску в шинах. Сучасні системи, призначені для самостійної установки, відносно доступні і не вимагають особливих навичок для монтажу.

Читайте також:

"Нова пошта", "Укрпошта" та Meest: як вони будуть працювати на Різдво та у Новий рік

Путін не заперечував: журналісти розповіли, як на крило літака Пригожина поставили вибухівку та викликали бульдозер

Volkswagen здивував здешевленням автомобілів: зменшать термін гарантії і не тільки. Що відомо

Тепер Путін точно закашлюється: ЗСУ зуміли збити за один день відразу три російські винищувачі-бомбардувальники Су-34