Багатьом у це буде складно повірити, але у 30-х роках 20 століття харківська промисловість могла побудувати автомобіль на 100% із деталей власного виробництва. Хоча інші радянські автозаводи того періоду (ЯАЗ, ГАЗ, АМО) використовували готові вузли та агрегати зарубіжного виробництва. Не дивно, що пам'ять про першу українську вантажівку жива досі.

У СРСР 30-ті роки катастрофічно бракувало вантажних автомобілів, особливо 4-тонников. Так, наприклад, горьківські ГАЗ-АА (Ford-AA) піднімали 1,5 тонни, московські АМО та ЗІСи (Autocar) – до 3 т, ярославські Я-3 та Я-4 – 3,0 – 3,5 т.

Інженери та конструктори Харківського автоскладального заводу поставили собі дуже амбітне завдання. Так, у лютому 1930 року конструкторське бюро заводу розпочало розробку креслень своєї власної вантажівки, а в червні вони були вже готові.

Вантажівка отримала назву У-4, яка розшифровувалась як "Україна, чотиритонна". Цікава революційна особливість вантажівки полягала в тому, що харківська вантажівка могла перевезти вантажу більше (4000 кг), ніж важила сама (3750 кг).

При цьому варто відзначити, що перша українська вантажівка не була громіздкою, її габарити були такими: довжина 7000 мм (без кузова), ширина 1900 мм, висота 1800 при колісній базі 4700 мм та колії 1700 мм. Це загалом відповідає розмірам широко відомого сьогодні п'ятитонного ЗІЛ-130.

Як прототип для У-4 була обрана італійська вантажівка Lancia. Невелику кількість таких автомобілів завезли до України наприкінці 20-х рр., і вони непогано виявили себе.

Популярні новини зараз

Якщо ви досить розумні, то ви зробите це: навіщо садівники обв'язують дерева колготками

Польща зібралася перекрити кордон із Україною

Огірки будуть ніжними та смачними: як молоко допоможе отримати ідеальний урожай

Вся правда їм приходить уві сні: 5 знаків Зодіаку, які бачать пророчі сни

Показати ще

А ще конструктори подбали, щоб шестициліндровий мотор на бензині розвивав 70 л. с., а швидкість машина розвивала значну на ті часи - 50-55 км/год.

Перший екземпляр вантажівки у Харкові випустили на самому початку 1931 року, другий – у листопаді. При цьому точно відомо, що обидві вантажівки У-4 не були "сирими", виставковими зразками.

Так, півтора роки після їх випуску, у березні 1933 року, журнал "Мотор" писав, що "вони успішно працюють у нормальній експлуатації, виконуючи найважчі роботи". Далі слід вантажівок, на жаль, губиться.

Зображень з українською вантажівкою У-4 збереглося дуже мало, та й ті поганої якості. Проте нещодавно на одному Інтернет-аукціоні з'явилося унікальне видання 1932 року – "Нові машини на новобудови промисловості УСРР", де вантажівка "У-4" представлена ​​цікавими фотографіями.

До речі, в раритетному книжковому виданні можна побачити й інші транспортні засоби, виготовлені на початку 30-х років. українськими підприємствами: це гусеничні та колісні трактори ХТЗ, а також перші вітчизняні мотоцикли, випущені також у Харкові.

Читайте також:

Несподіваний удар у спину: Сі Цзіньпін проігнорував Путіна і не привітав його з 9 травня

Багато хто не знав: названо категорії водіїв, які можуть не оформлювати автоцивілку. перелік

Називався "гарячий листоноша": як виглядав дуже незвичайний "горбатий" ЗАЗ