Українська "Таврія" свого часу була основою для багатьох версій та модифікацій, але ніхто не міг подумати, що на її основі буде створено гоночний автомобіль. І хоч автомобіль був зібраний "на коліні", але все одно справляв приголомшливе враження на кожного, хто його мав честь бачити.
Так, наприкінці 1980-х група ентузіастів із НАМІ: інженерів, конструкторів та випробувачів у складі Сергія Бєлова, Ігоря Панасенка, Андрія Комолова, Сергія Дікера, Дмитра Федосова та Сергія Бриля вирішила спробувати свої сили у будівництві автомобіля, якому не соромно було б з'явитися на старті легендарного "Дакара".
Відомо, що вони почали створювати свій "болід" виключно на громадських засадах і мало не на власні кошти. Так, роботи над макетом майбутнього "Апельсина" взагалі почалися під тентом-наметом прямо у дворі НАМІ.
Ідея була в тому, щоб відтворити щось схоже з ралійною легендою 1980-х - Peugeot 205 Turbo 16, який двічі виграв чемпіонат світу з ралі і став тріумфатором гонки "Париж-Дакар" у 1987 та 1988 роках.
І справді, конструктори НАМИ перейняли досвід інженерів Peugeot та Lancia, хоч і взяли за основу радянського ралі-кара кузов від "Таврії". Однак, від серійного ЗАЗ-1102 у конструкції залишилися лише рамка лобового скла, половинки дверей та інші дрібниці на кшталт задньої оптики.
Двигун використовували від ВАЗ 2108. Стандартну коробку передач доповнили проміжним редуктором для розподілу моменту, що крутить, між передніми і задніми колесами. А список запозичених вузлів та агрегатів вінчала головна пара від "Ниви".
Лимон для схуднення не вранці, а перед сном: як правильно вживати, щоб кілограми танули
Снігу по пояс і мінус 15: "Льодовиковий період" увірвався в Україну - погода на вихідні влаштує Апокаліпсис
У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки
Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом
Маса машини у конструкторів вийшла 1195 кг. Завдяки центральномоторному компонування та розрахованій конструкції її розподіл по осях близький до ідеального: 45% на передню вісь і 55% на задню. Прототип розвивав 153 км/год. найбільшої швидкості.
Жаль, але НАМІ-0290 Апельсин встиг поганятися лише у внутрішньосоюзних змаганнях. До рівня "Дакара" його не довели через політико-економічні чинники
Зазначимо, що у 1991 році у тому ж НАМІ було створено ще один Апельсин, удосконалений. У нього був індекс НАМІ-0300 і той же вважався начебто варіацією на тему "Таврії". Ось тільки він мав інший, 2,3-літровий двигун ЗМЗ-406 потужністю 180 к.с., оригінальну трансмісію і спортивну підвіску за схемою "Москвича" АЗЛК-2141.
Читайте також:
Які машини заборонять в Україні: доведеться відмовитись від поїздок
Tesla по-радянському: як виглядав перший електричний "Запорожець"
Друг на все життя: названо 10 найнадійніших автомобілів. З ними не розлучаються