Якою б суворою не була зима в Україні, рано чи пізно вона закінчується і настає довгоочікуване потепління. А для кожного автолюбителя це означає лише одне – настав час міняти гуму на літню.

І справді, зміна шин за сезоном передбачена законодавством багатьох європейських країн.

В Україні, до речі, теж була спроба запровадити цю законодавчу норму, проте поки що це залишилося лише на рівні проекту закону. Також відсутні якісь санкції при їзді влітку на зимовій гумі та навпаки. Законодавством лише заборонено їзду на несправному транспортному засобі або не відповідає умовам.

А ось автовласники, яким не байдуже, на яких шинах їхня машина їздить дорогами, починають відвідувати шиномонтаж, коли стовпчик термометра підніметься до 5-7оС .

Крім того, щоб безпечно перейти на літні шини, потрібно переконатися у виконанні щонайменше 2 головних умов:

  • відсутність на дорогах снігу та льоду;
  • стабільна плюсова температура (і вдень, і вночі).

До речі, затягування зі зміною гуми на літню може призвести до зносу шин та втрати шипів. Адже зимова гума м'якша і при нагріванні вона стирається дуже швидко.

При цьому виробники гуми радять не змінювати зимову гуму на літню у наступних випадках:

Популярні новини зараз

Лілія Ребрик без макіяжу показала, як виглядає її донька: "Відчуває моє дихання..."

Віталій Козловський відповів про сестру, яка підтримує росію: "Це легкий хліб"

Пенсії підвищать на півтори тисячі

Різкий стрибок до 122 грн: скільки зараз коштують яйця та соняшникова олія у супермаркетах

Показати ще
  • ночами все одно є заморозки;
  • регулярні поїздки за місто, де дороги не завжди добре розчищені;
  • на дорозі є лід чи сніг;
  • машина, найчастіше, використовується в ранковий або нічний час доби, коли на дорогах є зледеніння.

Втім, є й інша крайність. Зі зміною гуми деякі водії тягнуть до останнього, в результаті на градуснику +15 і вище, а людина все ще думає, чи відправитися їй у шиномонтаж або трохи почекати. Тим часом, згідно з низкою досліджень, покришки не по сезону можуть бути небезпечними, оскільки м'яка гума, а тим більше шипи значно збільшують гальмівний шлях і погіршують керованість на сухому теплому асфальті.

Чому не варто їздити на зимовій гумі влітку:

Зимова та літня гума створюються для роботи в різних умовах. Зимова повинна зберігати еластичність при низьких температурах, тому її роблять із гумової суміші з високим вмістом каучуку та полімерів, що містять кремній. Цей склад найефективніше веде себе за низьких температур. Якщо ж на вулиці тепло +5 і вище, зчіпні властивості починають погіршуватися. У літній гумі, каучуку відчутно менше, за рахунок цього вона краще поводиться при високих температурах.

Малюнок протектора — ще одна істотна відмінність між літньою та зимовою гумою. У літній гумі протектор «намальований» таким чином, щоб забезпечувати відведення води та мати низьку опірність коченню на сухому, а отже, шорсткому літньому асфальті.

Читайте також:

Сльози та горе: не стало українського льотчика, який захищав небо України. Було 80 вильотів, але життя обірвалося

Модна та стильна: як виглядав проект ЗАЗ "Таврія" для Європи. Дизайн вражає

Навіть сидіння у целофані: у мережі продають рідкісний експортний ВАЗ-2109. Проїхав 11 км

Горе у Андрія Малахова: дорога забрала життя цілої родини