Певний час добровільні та "примусово-добровільні" благодійні внески в школах, дитячих садках, лікарнях було повсякденним явищем. При цьому ще зовсім недавно обсяги цих пожертвувань обчислювалися мільйонами, а інформація про їх використання була часто недостовірною.

І справді, за благодійні пожертви лікарні зазвичай звітували, що закуповують дороге устаткування і надають пацієнтам послуги, на які немає грошей в бюджеті. Таким чином, відтоді, як Національна служба здоров'я України почала фінансувати надання всі медичних послуг застрахованим пацієнтам: від консультацій та обстежень до необхідного лікування і реабілітації, питання з благодійністю в стінах лікарні мало б відпасти. Адже чиновники в один голос стверджують, що наразі пацієнти можуть розраховувати на безоплатне лікування, включно із обстеженнями та ліками з Національного переліку.

Попри це іноді все ж трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні, гарантованому Програмою медгарантій.

Тому у НЗСУ розповіли, як діяти пацієнту.

Перше, що варто зробити — це звернутися за роз’ясненнями до керівника лікарні (або ж до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади).

Якщо спілкування з керівником лікарні не дало результату — потрібно подати скаргу до НСЗУ. Строк її розгляду становить 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але здебільшого розгляд займає не більше 10 робочих днів.

Популярні новини зараз

У вас є 3 дні, а потім штраф: в Україні оновили правила мобілізації, що потрібно знати після отримання повістки

Син Віктора Павліка заробляє гроші в 3 роки: Катя Репяхова розповіла, що робить

Відключення світла будуть довше: Укренерго терміново вводить жорсткі графіки – вже з сьогодні

Ну хоча б тут ціни радують: у супермаркетах подешевшав цукор, але борошно взяло курс на здорожчання

Показати ще

Як правильно подати скаргу

Необхідно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта, інакше НСЗУ самостійно звертається до заявника для уточнення інформації, і розгляд скарги займає набагато більше часу.

Готуючи скаргу до НСЗУ, вкажіть такі дані:

  • прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження). У випадку написання скарги від імені третьої особи необхідно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи;
  • дата події (порушення прав);
  • правильна назва лікарні. Якщо є змога, додайте код ЄДРПОУ;
  • посада, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати медичну послугу;
  • деталі ситуації, яка сталася;
  • сума коштів, яку довелося витратити, або яку вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт;
  • контакти для зв’язку.

Подати скаргу до НСЗУ можна:

  • через електронну форму на сайті https://service.e-health.gov.ua/…/osobisti…/citizen-form або за безоплатним номером 16−77 і її буде зафіксовано оператором гарячої лінії;
  • надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073);
  • написавши звернення під час особистого прийому громадян в НСЗУ.

Також у МОЗ нагадали, що якщо пацієнти за власним бажанням роблять благодійний внесок медзакладу, то там зобов'язані інформувати пацієнтів про усі фінансові надходження лікарні.

Читайте також:

Але ж про це не всі знають: як правильно сидіти на унітазі, щоб не нашкодити здоров'ю

Дієтологи нам брехали, що це шкідливо: що можна з'їсти на ніч без негативного впливу на здоров'я

Він є на кожній кухні і ми нею користуємося: названо найнебезпечніший для здоров'я посуд

Зі здоров'ям будуть такі проблеми, що ніякі гроші не допоможуть: чому не можна набирати воду у пластикові пляшки