Певний час добровільні та "примусово-добровільні" благодійні внески в школах, дитячих садках, лікарнях було повсякденним явищем. При цьому ще зовсім недавно обсяги цих пожертвувань обчислювалися мільйонами, а інформація про їх використання була часто недостовірною.
І справді, за благодійні пожертви лікарні зазвичай звітували, що закуповують дороге устаткування і надають пацієнтам послуги, на які немає грошей в бюджеті. Таким чином, відтоді, як Національна служба здоров'я України почала фінансувати надання всі медичних послуг застрахованим пацієнтам: від консультацій та обстежень до необхідного лікування і реабілітації, питання з благодійністю в стінах лікарні мало б відпасти. Адже чиновники в один голос стверджують, що наразі пацієнти можуть розраховувати на безоплатне лікування, включно із обстеженнями та ліками з Національного переліку.
Попри це іноді все ж трапляються випадки, коли в лікарні відмовляють у безоплатному лікуванні, гарантованому Програмою медгарантій.
Тому у НЗСУ розповіли, як діяти пацієнту.
Перше, що варто зробити — це звернутися за роз’ясненнями до керівника лікарні (або ж до власника закладу охорони здоров’я — відповідного органу місцевої влади).
Якщо спілкування з керівником лікарні не дало результату — потрібно подати скаргу до НСЗУ. Строк її розгляду становить 30 робочих днів, відповідно до законодавства. Але здебільшого розгляд займає не більше 10 робочих днів.
Велике церковне свято 5 квітня: що не можна робити сьогодні і як уберегти будинок від нещастя
"Дім там, де мама": Ектор Хіменес-Браво зміг повернутись до Колумбії після 2,5 років очікування
Після анулювання броні від мобілізації хочуть скасувати і відстрочки: призов можуть посилити в рази
Цей "нічний грабіжник" знищує ваш урожай: як позбутися ворога городу за одну ніч
Як правильно подати скаргу
Необхідно надати всю наявну інформацію про порушення прав пацієнта, інакше НСЗУ самостійно звертається до заявника для уточнення інформації, і розгляд скарги займає набагато більше часу.
Готуючи скаргу до НСЗУ, вкажіть такі дані:
- прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження (в форматі день, місяць, рік народження). У випадку написання скарги від імені третьої особи необхідно надати документи, що підтверджують ваше право представляти інтереси іншої особи;
- дата події (порушення прав);
- правильна назва лікарні. Якщо є змога, додайте код ЄДРПОУ;
- посада, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати медичну послугу;
- деталі ситуації, яка сталася;
- сума коштів, яку довелося витратити, або яку вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати за власний кошт;
- контакти для зв’язку.
Подати скаргу до НСЗУ можна:
- через електронну форму на сайті https://service.e-health.gov.ua/…/osobisti…/citizen-form або за безоплатним номером 16−77 і її буде зафіксовано оператором гарячої лінії;
- надіславши лист електронною поштою info@nszu.gov.ua або звичайною поштою (проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073);
- написавши звернення під час особистого прийому громадян в НСЗУ.
Також у МОЗ нагадали, що якщо пацієнти за власним бажанням роблять благодійний внесок медзакладу, то там зобов'язані інформувати пацієнтів про усі фінансові надходження лікарні.
Читайте також:
Але ж про це не всі знають: як правильно сидіти на унітазі, щоб не нашкодити здоров'ю
Дієтологи нам брехали, що це шкідливо: що можна з'їсти на ніч без негативного впливу на здоров'я
Він є на кожній кухні і ми нею користуємося: названо найнебезпечніший для здоров'я посуд