Останніми роками автомобілі стають дедалі більш енергонасиченими.
Різні електронні помічники на зразок паркувальних радарів, відеореєстраторів, розважальних систем, обігрівачів і кондиціонерів - все це вимагає великої кількості електроенергії.
Крім того, згодом ізоляція проводки старіє і втрачає свої захисні властивості.
В результаті виникає поширена проблема – автомобіль починає "бити струмом" при дотику до кузова або внутрішньої обробки салону. Це проявляється у неприємних уколах та іскорах різної сили. Хоча напруга в бортмережі зазвичай не перевищує 12 вольт і небезпеки для життя немає, це дуже неприємне явище, якого варто позбавлятися.
Причини, через які автомобіль б'є струмом, можуть бути різними.
По-перше, це накопичення статичної електрики на поверхні кузова під час руху. Відбувається це через тертя повітряних потоків, насичених пилом та іншими частинками, про лакофарбове покриття. Особливо це трапляється в суху спекотну погоду, а в дощ і туман практично не спостерігається.
По-друге, заряд накопичується і всередині салону за рахунок тертя одягу водія та пасажирів про сидіння. Особливо якщо чохли на сидіннях і сам одяг зроблені із синтетичних тканин - поліестеру, акрилу і так далі. Ці матеріали є хорошими діелектриками та легко електризуються при терті.
Гідна страва для новорічного столу: рецепт салату "Сніжок" з куркою та кукурудзою, щоб хоч десь був сніг
Це буде ваша найздоровіша розсада: як правильно використовувати екстремальний спосіб з окропом
"Мімоза" на столі більше не з'явиться: рецепт салату "Маркіза", який давно замінив радянську класику
Хлопець Лесі Нікітюк розповів, як довго вони з нею разом: "Таке почуття, ніби..."
І нарешті, по-третє, причиною ударів струмом може бути несправність самої проводки - оголення або пошкодження ізоляції проводів, внаслідок чого вони стикаються з металом кузова. Це найнебезпечніший варіант.
Хоча зазвичай удар струмом не несе серйозної небезпеки, іноді від іскри може статися загоряння парів бензину на заправці, мимовільний рух руки під час водіння або електронного обладнання автомобіля. Тому не варто ігнорувати цю неприємність.
Щоб позбавитися накопичення зарядів зовні автомобіля, можна використовувати спеціальні заземлюючі гумові смуги або ланцюги, що встановлюються на днище, можна поставити шини з вбудованим заземлюючим провідником, а також регулярно відводити автомобіль у сервіс для перевірки проводки.
Для боротьби з накопиченням зарядів усередині салону рекомендується замінити синтетичні чохли на сидіннях та свій одяг на бавовняні, які менше електризуються.
Також допомагає регулярне вологе прибирання та обробка салону та чохлів антистатичними засобами.
Якщо ж ці заходи не допомагають – це ознака несправності самої електропроводки.
У такому разі машину необхідно терміново відвести в автосервіс для виявлення та усунення дефектів. У жодному разі не можна нехтувати регулярними "уколами" струмом, оскільки згодом це може призвести до короткого замикання або навіть займання.